Per Silve Pons. Fotos: DF – Mingu Martí. Santa Maria ja llueix els 15 misteris que en Mingu Martí ha cedit a l’església. Es tracta d’un conjunt de relleus elaborats a partir de fotografies retallades sobre cartró ploma, cartolina i plàstic. Una tècnica que Martí ja domina, donat que no és la primera col·lecció que regala a l’església. La particularitat d’enguany és que els relleus representen les 15 estacions de penitència i es van estrenar el passat 27 de març, Divendres de Dolors, amb un Via Crucis protagonitzat per infants dins el mateix temple. El bisbe de Menorca, Mons. Gerard Villalonga va voler acompanyar al rector, Mossèn Joan Febrer, al diaca de la parròquia, Guillem Ferrer i a la comunitat cristiana de Santa Maria en aquest esdeveniment tan especial, preàmbul de la Setmana Santa.

Els relleus omplen de color les columnes laterals del temple i donen una imatge més completa i dinàmica a l’ampla sala, jugant amb la claror que travessa els vitralls i espargeix llum a tot l’espai. Mingu Martí explica que mai ha contat les hores que hi dedica a elaborar aquestes peces d’art sacre i que el gust què hi pren mentre ho prepara és immens. Qualsevol que visiti l’església de Santa Maria aquests dies sants o qualsevol altre moment de l’any, podrà gaudir d’aquestes imatges de penitència que, transformades en art, converteixen en bellesa el patiment de Crist.




