Llibretes d’Antoni Camps Fullana – 50 anys enrere Resum de 1974 FINALS DE 1974. LA SOCIETAT MUSICAL DE FERRERIES I EL SEU COMPROMÍS AMB LA CULTURA

Vetllada organitzada pel CE Ferreries dia 23 de desembre de 1974
El cronista i músic Antoni Camps Fullana fa un petit discurs abans d’interpretar un pasdoble antic en aquesta vetllada. El discurs, que té escrit a les seves llibretes, el titula “Palabras de aliento al público”. I té relació amb la creació de la nova Banda de Música de Ferreries, que l’autor i un grup de persones del poble van posar en marxa, amb suport popular i de l’Ajuntament, durant aquest any 1974.

El fútbol y la música. La música y el fútbol. Toda la vida se han entendido y han colaborado. Como ahora, en esa velada, en la que la directiva del fútbol ha necesitado de un grupo musical para la actuación del acto deportivo de esta noche. Por lo tanto, ahora que se va a organizar en Ferreries una Banda de Música de chicos y chicas, quiero expresar, en nombre de la comisión creada a tal efecto (Laureano Florit, Antoni Florit, Miquel Florit, Sebastià Pons, Llorenç Febrer, Desiderio Allés, Bartomeu Florit, Miquel Allès, José Tortosa, Joan Florit Mascaró, Delfin Florit, José Martí), el deseo de que se este grupo musical siga creando alianzas con esta directiva del fútbol, tal y como hacían nuestros antepasados.

A todos los que estáis en este teatro os anuncio que la directiva de la Banda ya está creada y solicito un poco de ayuda moral y económica, para que esta maravillosa y difícil obra pueda llevarse a buen término. Y es que una Banda de Música da prestigio a un pueblo. Muchas personas han hecho su aportación; algunos, con pequeños donativos y otros prestando muchas miles de pesetas sin intereses. Que quien quiera puede contribuir con su grano de arena a que esta nueva directiva pueda hacer frente a los gastos que representa la formación. Y que un día no muy lejano estemos todos orgullosos de haber colaborado en la expansión de la cultura musical. Pues os aseguro que con la colaboración de todos en las próximas fiestas de Sant Bartomeu nuestro Ayuntamiento no tendrá necesidad de contratar una banda de música de otro pueblo. Seremos los ferreriencs/ferrerienques quienes con nuestra banda pondremos la música de las fiestas patronales. Con el típico “Jaleo”, compuesto, o reformado [sic] por el ya difunto maestro de música Mestre Biel de Ferreries, que en paz descanse. Como también descansa en paz el ferrerienc Joan Florit, también maestro con un gran historial, tal y como he dejado escrito en las libretas de “Historia de Ferreries”, que sigo escribiendo.

Compartir a
Balearia #MeVoySeguro

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Informació bàsica sobre protecció de dades
Setmanaris i Revesteixes SL (d'ara endavant, Foodies on Menorca), com a responsable d'aquesta web, l'informa que les dades de caràcter personal que proporcioni emplenant el present formulari seran tractats amb la finalitat d'atendre les seves consultes i remetre-li informació del seu interès. En enviar el formulari, Vostè legitima a Foodies on Menorca i dona el seu consentiment a aquest tractament i registre de les seves dades. Pot exercir els seus drets d'accés, rectificació, limitació i supressió de les seves dades contactant amb el Delegat de Protecció de Dades en les formes que s'indiquen en la nostra Política de Privacitat o presentar una reclamació davant l'Agència de Protecció de Dades.